Przejdź do treści

Proces udzielania zamówień publicznych na UKSW – nowe zasady

Zarządzeniem Nr 113/2021 Rektora Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie z dnia 1 października 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w UKSW wprowadzone zostały nowe zasady udzielania zamówień publicznych. Prosimy zwrócić uwagę na § 12 ust. 3 rozdziału 7 – Procedura udzielania zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się przepisów ustawy.

W przywołanym miejscu, znajduje się następujący zapis:

Zamówienia, których wartość nie przekracza 20.000 zł (netto), po potwierdzeniu zabezpieczenia środków w planie finansowym, mogą być realizowane z pominięciem procedury, o której mowa w niniejszym rozdziale. Dotyczy to w szczególności zamówień, których przedmiotem są;

1) opłaty wpisowe za udział w zjazdach i konferencjach;

2) składki członkowskie w towarzystwach naukowych instytucjach i organizacjach krajowych i zagranicznych, nie dotyczy to opłat za pracowników UKSW;

3) opłaty z tytułu szkoleń indywidualnych;

4) opłaty skarbowe i sądowe;

5) opłaty z tytułu refundowanego zakupu okularów dla pracowników;

6) opłaty za publikację w czasopismach naukowych;

7) opłaty za ogłoszenie w czasopismach specjalistycznych i branżowych;

8) opłaty za usługi parkingowe i autostradowe;

9) zamówienia okolicznościowe (np., kwiaty, upominki, puchary itp.);

10) opłaty za nekrologi;

11) opłaty za usługi ksero zewnętrzne;

12) opłaty za utylizację odpadów biologicznych;

13) zakup niewielkich ilości artykułów spożywczych na potrzeby przeprowadzenia zajęć dydaktycznych oraz spotkań okolicznościowych;

14) opłaty za wykonanie pieczątek;

15) zakup niewielkich ilości środków czystości;

16) opłaty za przedłużenie domeny internetowej;

17) opłaty patentowe;

18) opłaty za ochronę prawną ochrony roślin uprawnych;

19) opłaty za utrzymanie i konserwację baz danych; 

20) zakup drobnych materiałów, których pilna potrzeba pojawiła się w związku z realizacją procesu dydaktycznego czy badań naukowych np. przedłużacze, baterie, złączki hydrauliczne, pneumatyczne, taśmy izolacyjne, uszczelki itp.

21) opłaty za usługi fotograficzne;

22) opłaty za bilety MPK, na targi, wystawy i inne imprezy o charakterze edukacyjnym;

23) opłaty za wywóz nieczystości płynnych ( asenizacyjnych);

24) zakup wydawnictw zwartych-podręczniki i książki;

25) opłaty za usługi native speaker dotyczące tłumaczeń publikacji w języku obcym zamieszczonych w specjalistycznych czasopismach naukowych;

26) refundacja dodatku do wynagrodzenia dla Opiekuna stażysty. 

W sytuacji wydatkowania środków na wyżej wymienione cele, przed poniesieniem wydatków, konieczne jest złożenie wniosku o potwierdzenie dostępności środków – kliknij!.

Przy pozostałych wydatkach przed ich poniesieniem konieczne jest złożenie wniosku w Dziale Zamówień PublicznychW opisie faktury dotyczącej wydatku zrealizowanego w ramach danego wniosku DZP, niezbędne jest zaś podanie numeru wniosku DZP, którego dotyczy wydatek. Bez stosowania się do powyższych zasad, nie ma możliwości rozliczenia wydatków poniesionych w ramach badań naukowych.

08 listopada 2022